20 вересня 2017 ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ
  • Довідник телефонів працівників
  • Регуляторна політика
  • Публічна інформація
  • Вакансії
  • Нормативно-правова база
  • Реєстр містобудівних умов та
  • РДА і громадськість
  • Децентралізація влади
  • Генеральні плани
  • Очищення влади
  • Управління юстиції
    Вивчення громадської думки
    Відомості про район
    Центр надання адмін послуг
  • РДА звітує
  • Правове забезпечення
  • Паспорти бюджетної програми
  • Ресурсний центр громад
    Прес-центр
  • Державний реєстр виборців
  • Оголошення
  • Відділ статистики інформує
  • Запобігання проявам корупції
  • Фінансовий контроль
  • Місцеві бюджети району
  • Керівництво
  • Громадська рада при РДА
  • Реформи в Україні
  • Центр зайнятості інформує
  • Безоплатна правова допомога
  • Порядок реєстрації
    Інвестиційний довідник
    Влада і громадськість
  • Соціальний захист населення
  • АРХІВ НОВИН

    « Вересень 2017 »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    баннер229

    Децентралізація влади

     

      Нові лідери місцевих громад мають бути ефективними менеджерами європейського зразка – Генадій Зубко про старт другої «Школа мерів»

     

    25 лютого 2016 року стартував набір до другої Школи мерів. Минулого року успішно пройшла перша школа. Вона підготувала нових лідерів для місцевих громад України. У ході реформи децентралізації перед очільниками місцевих органів влади постав ряд нових завдань: вміння підготувати інвестиційні проекти, вміти залучити фінансування та інвестиції у громади, сформувати її бюджет. Це ті знання та навички, якими не володіли місцеві керівники раніше, адже усі рішення приймалися у Києві, і у таких якостях не було необхідності. Таку думку висловив Геннадій Зубко, віце-прем’єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

    «Головне запитання, які ставлять нові лідери громад – навчіть нас, як приймати рішення, як ефективно використовувати ресурси, як розставляти пріоритети. Саме такі програми дають можливості виховувати нове покоління, яке відповідає вимогам європейського менеджменту», – зазначив пан Зубко.

    Він також розповів, що досвід «Школи мерів» планують залучити для професійної підготовки голів об’єднаних територіальних громад, яких уже налічується 159. Крім того, планують розвивати таку навчальну систему для вироблення стратегії підготовки нових кадрів в Україні.

    За словами Ірини Тихомирової, президента Бізнес-школи МІМ-Київ, місцеві управлінські команди мають бути, перш за все, ефективними власниками. Вони мають знати, як управляти бюджетом та володіти знаннями, які не стосуються політики, а спрямовані на відповідь на питання «що робити? як це зробити?»

    Об’єднаним громадам для отримання субвенції на розвиток інфраструктур не потрібна спеціальна урядова методика

    24.02.2016 Для отримання в 2016 році субвенції з державного бюджету об’єднані територіальні громади повинні мати план соціально-економічного розвитку – документ, який громади розробляли і раніше. Отже спеціальних методичних рекомендацій від Уряду для отримання субвенції громади не потребують.

    Про це сказав Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода.

    Він нагадав, що у статті 10 Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» зазначено: «Держава здійснює фінансову підтримку добровільного об’єднання територіальних громад шляхом надання коштів у вигляді субвенцій на формування відповідної інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку».

    «Цей план - звичний для громад документ, який вони і до цього розробляли щороку. Отже спеціальної урядової методики для його розробки не потрібно. Єдине, що ми запропонуємо – це загальний шаблон подання документів та необхідних додатків для спрощення їх обробки. Це прискорить процес виділення коштів громадам», - зазначив В’ячеслав Негода і запевнив, що Міністерство не має наміру завантажувати об’єднані громади зайвими методиками та документами. «Маємо максимально спростити і прискорити процес отримання громадами коштів, за рахунок яких вони зможуть вже цього року значно підвищити якість надання послуг населенню», - сказав Перший заступник Міністра.

    В’ячеслав Негода також повідомив, що проект розробленої Мінрегіоном Постанови Кабінету Міністрів про порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад вже оприлюднено на офіційному сайті Міністерства.

    Розгляд Постанови на засіданні Уряду планується найближчим часом.

    Нагадаємо, раніше В’ячеслав Негода зазначав, що державна субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних громад перш за все має посилити їхню економічну спроможність.

    УВАГА!

    Децентралізація повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу

     

    13 грудня 2015 року набрали чинності Закони України № 834-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони).

    З метою децентралізації та демонополізації адміністративних сервісів у сферах державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно суб'єктами державної реєстрації (окрім політичних партій та інших громадських формувань) визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.

    У відповідності до Законів суб’єктами державної реєстрації визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.

    Отже, з 01 січня 2016 року функції органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації передаються на місця до моменту завершення цього процесу у визначені Законами строки, але не пізніше 30 квітня 2016 року.

    Сільські, селищні та міські ради (крім рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) здійснюватимуть функції державної реєстрації після прийняття на своїх пленарних засіданнях рішень про здійснення повноважень суб’єктів державної реєстрації виконавчими органами таких рад за умови інституційної готовності до реалізації зазначених повноважень.

    Відповідно до зазначених законів за Міністерством юстиції України та його територіальними органами залишаються лише повноваження з:

    державної реєстрації обласних, регіональних і республіканських професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об’єднань, постійно діючих третейських судів;

    контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації прав та державної реєстрації юридичних осі та фізичних осіб-підприємців;

    розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав та прийняття обов’язкових до виконання рішень,

    організації роботи з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів.

    Відповідно до зазначених законів з 01 січня 2016 року вже  передбачено:

    - здійснення передачу функцій з державної реєстрації бізнесу, реєстрації права власності та інших речових прав виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;

    - здійснення перерозподілу надходження коштів до державного та місцевих бюджетів;

    - забезпечення прийняття документів для державної реєстрації бізнесу та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України;

    - здійснення державної реєстрації права власності та інших речових прав незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводитиметься нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна;

    - скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);

    - відмова від свідоцтв та скорочення строків державної реєстрації прав;

    - можливість вчинення нотаріальних дій на підставі відомостей реєстру прав;

    - запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;

    - скасування процедури підтвердження відомостей про юридичну особу;

    - запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень тощо.

    Основним завданням зазначених законів є забезпечення громадян правом вільного вибору суб’єкта державної реєстрації та можливість здійснення реєстрації бізнесу в будь-якому куточку України, а реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – в межах відповідної області.

     

     

    Головне територіальне управління

     юстиції у Волинській області

    19.02.2016

    Добровільне об’єднання громадян – один із головних принципів децентралізації влади.

    Сьогодні українське суспільство вимагає нового підходу у передачі владних повноважень на місця, тобто нам потрібно побудувати нову модель об’єднання територіальних громад шляхом із низу до верху – наголосив під час наради із розгляду бюджетів усіх рівнів заступник голови облдержадміністрації Сергій Кошарук. – Відтак слід створити відповідну мотивацію для громад.

    Тож, за словами Сергія Дмитровича, ті громади, які об’єдналися першими, отримають із цього певну вигоду при розподілі бюджетів.

    Загалом же про виконання бюджетів усіх рівнів  розповів директор департаменту фінансів облдержадміністрації Ігор Никитюк:

    Працівники департаменту фінансів провели перевірки щодо формування бюджетів у районах. Спільною проблемою для всіх районних бюджетів є те, що не в повному обсязі закладено кошти на виплату заробітної плати для бюджетних установ.

    Представники Ковельської, Турійської та Рожищенської райдержадміністрацій розповіли про напрацювання щодо децентралізації влади у своєму районі. Зокрема, голова Ковельської райдержадміністрації Віктор Козак відмітив позитивні моменти у процесі об’єднання територіальних громад, акцентуючи увагу на передачі владних повноважень та фінансовій складовій. Разом із тим, його цікавили питання щодо призначення керівників новостворених громад, процедура громадського обговорення процесу об’єднання тощо.

    Сергій Кошарук наголосив: при об’єднанні сільських та селищних рад варто врахувати історичну складову. Зокрема, й у Ковельському районні. Також важливо взяти до уваги зміни у законодавстві, які дозволяють приєднуватися ще й до міських рад.

    Суть децентралізації влади в тому, що повноваження будуть передані на місця, але виконуватися ці повноваження повинні професійно, – зазначив заступник голови облдержадміністрації.

    Керівник виконавчої гілки влади Турійського району Орест Василишин наголосив, що вже перспективний план розвитку території Турійщини вже готовий, а відтак громадськість району з розумінням ставиться до процесу децентралізації, за умови, якщо він відбуватиметься рівномірно та одночасно по свій території області.

    Окрім того, заступник голови облдержадміністрації Сергій Кошарук поінформував про використання коштів із фонду регіонального розвитку. За його словами, розподіл коштів буде відбуватися за принципом 80 % на 20 %. Більша частина коштів буде розділятися пропорційно до кількості населення, а 20% – до рівня соціально-економічного розвитку регіонів.

    Для ефективного розвитку територіально-адміністративної одиниці потрібно шукати інвесторів та працювати над проектами, передбачаючи у місцевому бюджеті співфінансування, – наголосив Сергій Дмитрович.

    Підсумовуючи сказане під час наради, перший заступник голови облдержадміністрації Сергій Кудрявцев звернувся до представників районів із проханням у подальшому запрошувати до участі у таких нарадах ще й сільських голів, позаяк процес децентралізації влади безпосередньо стосується місцевого самоврядування.

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

    Питання децентралізації влади

    На майданчику Верховної Ради України під головуванням керівника парламенту В. Гройсмана буде створено спільну команду за участі представників Президентата Кабінету Міністрів, яка займеться питаннями децентралізації влади. Про це заявив Голова Верховної Ради України В. Гройсман в інтерв’ю тижневику «Дзеркало тижня».

    «На сьогодні вже є спільне рішення, підтримане і Кабінетом Міністрів, і Президентом, – створити на майданчику парламенту одну спільну команду, яка займеться децентралізацією», – сказав Голова Верховної Ради.

    Відповідаючи на запитання щодо створення єдиного центру прийняття рішень щодо реформи, В. Гройсман зазначив: «Рішення вже прийнято. Глава цього центру, групи, називайте, як хочете, – перед вами. У мене два заступника: віце-прем’єр Г. Зубко та заступник глави Адміністрації Президента В. Ковальчук».

    При цьому В. Гройсман нагадав, що децентралізація передбачає і внесення змін до Конституції України. «Це завдання, яке потрібно вирішити, – зазначив він. – І я зроблю все можливе, щоб його виконати. І повірте, на сьогодні це найоптимальніший і найможливіший варіант. Команда буде працювати професійно і швидко».

    Керівник парламенту також нагадав, що з метою систематизації роботи Верховної Ради розроблено проект плану законодавчого забезпечення реформ. «Ми разом з депутатами повинні систематизувати роботу над законодавством, планом законодавчого забезпечення реформ, його календарним планом, щоб можна було планувати свою діяльність і займатися корисною і ефективною законотворчістю, а не балаканиною. Всі – і в апараті Верховної Ради, і в залі, – повинні працювати професійно і чітко», – підсумував він.

    В. Гройсман також наголосив на важливості забезпечення прозорості й системності внутрішньопарламентських процедур. «Я знаю, як зробити роботу і апарату парламенту, і комітетів ефективною, – заявив він. – Досвід у мене є. І я буду це робити, поки тут працюю» (Офіційний портал Верховної Ради України (http://iportal.rada.gov.ua). – 2015. – 6.03).

    Володимир Гунчик: у разі об’єднання громад, їхні ресурси помітно зростуть

    За об’єднанням громад – майбутнє. Саме в такий спосіб їм вдасться утримувати себе на належному рівні та вирішувати актуальні й злободенні питання. Усвідомлюючи перспективу об’єднання й воліючи мінімізувати фінансові загрози, що постали перед невеликими громадами, голова облдержадміністрації Володимир Гунчик звернувся до Президента України Петра Порошенка.

    У листі керівник виконавчої гілки влади в області наголосив, що підписання відповідного закону помітно підсилить фінансові можливості громад, а відтак стане поштовхом до подальшого розвитку: «Верховною Радою України 5 лютого цього року ухвалено Закон України „Про добровільне об’єднання територіальних громад”. Враховуючи норми чинного бюджетного законодавства щодо визначення доходних та витратних повноважень бюджетів об’єднаних територіальних громад на рівні бюджетів міст обласного значення, реалізація цього закону дає шанс на створення в Україні громад із достатнім ресурсом не лише на власне утримання, але і для розвитку місцевої інфраструктури».

    Варто нагадати, що впродовж лютого 2015 року волиняни активно обговорювали закон. Відповідний процес триває й нині. А відтак, наголошує в листі до Петра Порошенка Володимир Гунчик: «розуміння необхідності об’єднання ресурсів сіл, селищ та малих міст є не лише на державному рівні, але і на рівні районів та значної кількості конкретних громад. Особливо це стосується регіонів поліської зони, зокрема і Волинської області». А позаяк у 20 % бюджетів територіальних громад області фінансові ресурси цьогоріч, із огляду на низьку чисельність населення та відсутність економічної активності, є недостатніми навіть для утримання апаратів відповідних рад, то, зазначається у листі, «такі органи влади за жодних умов не зможуть бути ефективними, а їх об’єднання є одним із перших кроків до децентралізації влади і адміністративних функцій».

    Як аргумент на користь запровадження практики об’єднання громад – конкретні цифри. Так голова облдержадміністрації акцентує, що лише за попередніми розрахунками, якщо в нинішніх умовах ресурси бюджетів громад базового рівня на реалізацію власних повноважень складають в області не більше 50 млн грн, то за умови проведення об’єднання громад такі ресурси зростуть більш ніж утричі.  При цьому «додаткові ресурси отримають як фінансово самодостатні громади, так і громади з низькою доходною спроможністю через механізм міжбюджетного вирівнювання з Державного бюджету».

    А позаяк об’єднання громад відповідно до норми чинного законодавства триватиме не менше 5-6 місяців, варто було би пришвидшити процес. Саме з відповідним проханням і звернувся голова облдержадміністрації до Президента України: «З метою завершення процесу об’єднання громад до кінця цього року, прошу Вас, шановний Петре Олексійовичу, підписати відповідний закон та доручити відповідним центральним органам виконавчої влади якнайшвидше забезпечити методичне та фінансове забезпечення його реалізації».

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

    Роз’яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України підготовлено пропозиції щодо змін до Основного Закону (Конституції) України.

    Пропозиції підготовлені на реалізацію реформи місцевого самоврядування, Концепцію (http://minregion.gov.ua/) якої було схвалено Урядом 1 квітня 2014 р. Необхідність таких змін обумовлена тим, що саме Конституція визначає основи системи влади, і без відповідних змін провести реформу неможливо.

    Основні зміни передбачають:

    -Запровадження трьохрівневої системи адміністративно- територіального устрою України – область, район, громада з повсюдністю місцевого самоврядування;

    -Передачу функцій виконавчої влади від місцевих адміністрацій виконавчим органам рад відповідного рівня;

    -Розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування за принципом субсидіарності і наділення саме громад максимально широким колом повноважень;

    -Чітке забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування необхідними фінансовими ресурсами, в тому числі через їх участь в загальнодержавних податках;

    -Ліквідація державних адміністрацій і створення натомість державних представництв з тільки контрольно-наглядовими і координаційними, а не виконавчими функціями

    Пропозиції щодо змін до Основного закону підготовлені Мінрегіоном на основі:

    а) положень Європейської Хартії місцевого самоврядування;

    б) пропозицій вітчизняних експертів (напрацювання Конституційної асамблеї, Конституційної комісії парламенту, груп експертів в області конституційного права і місцевого самоврядування);

    в) з врахуванням позиції польських експертів, які мають успішний досвід впровадження реформи місцевого самоврядування.

    Серед питань, які узгоджувались в дискусіях українських та польських експертів:

    • наскільки запропонована модель змін до Конституції (з урахуванням українських реалій) відповідає практичному досвіду польських колег (що реально працює і як не припуститися помилок у процесі формування законодавчого підґрунтя для реалізації реформи);

    • яким має бути ступінь деталізованості тексту (у польській Конституцій виклад дуже лаконічний, в українських традиціях недостатня деталізованість може призвести до різних тлумачень).

    Пропозиції вносились з урахування обмеження на зміни у першому розділі Конституції. Такі зміни можуть бути внесені тільки шляхом референдуму, що призвело б до суттєвого сповільнення конституційних перетворень (так, у польській Конституції існує поняття територіального самоврядування, яке діє на рівні громад (гмін), районів (повятів) і регіонів (воєводств). В українській Конституції закріплене поняття місцевого самоврядування, яке не може бути змінене без внесення відповідних змін у перший розділ Основного Закону).

    КЛЮЧОВІ ЗМІНИ стосуються розділів IX (Адміністративно-територіальний устрій) і XI (Місцеве самоврядування), які викладені в новій редакції. Пропонуються також деякі зміни в розділи IV (Верховна Рада), V (Президент України), VI (Кабінет Міністрів. Інші органи виконавчої влади).

    1. У статті 132 (розділ IX) закріпляється ПРИНЦИПИ децентралізації у здійсненні державної влади, повсюдності та спроможності місцевого самоврядування, сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

    2. У статті 133 (розділ IX) чітко визначено ТРЬОХРІВНЕВУ СИСТЕМУ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ – три види адміністративно-територіальних одиниць: регіони, райони, громади (було: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села). Також дано ВИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДИ (Громадою є утворена в порядку, визначеному законом, адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пункти (село, селище, місто), а також прилеглі до них території).

    3. Стаття 140 (розділ XI) викладена в новій редакції. В ній передбачено УТВОРЕННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ РАЙОННИМИ ТА ОБЛАСНИМИ РАДАМИ і закріплено ПРИНЦИП СУБСІДІАРНОСТІ при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та Іх виконавчих органів різних рівнів.

    4. В статті 141 (розділ XI) визначається порядок формування рад відповідного рівня. Пропонується обмежити СТРОК ПОВНОВАЖЕНЬ рад та їхголів п’яма роками.

    5. У цій статті також визначено ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ НА РАЙОННОМУ ТА ОБЛАСНОМУ РІВНЯХ: «Голови районної та обласної рад обираються відповідними радами та очолюють виконавчий комітет ради. Районна та обласна рада за поданням обраного голови формує склад виконавчого комітету ради».

    6. Стаття 142 (розділ XI) визначає МАТЕРІАЛЬНІ ТА ФІНАНСОВІ ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Тут закріплене право місцевого самоврядування на частку загальнонаціональних податків.

    Принциповим є момент чіткої фіксації норми, що «обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами».

    Також закріплено, що «витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою».

    7. У статті 143 (розділ XI) визначено розмежування ВЛАСНИХ І ДЕЛЕГОВАНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ органів місцевого самоврядування. При цьому пропонується не деталізувати в Конституції повноваження, залишивши визначення вичерпного їх переліку на рівні відповідного Закону. Зафіксовано, що «держава фінансує здійснення цих (делегованих) повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об’єкти державної власності».

    8. З попередньої статті вилучено, що «органи місцевого самоврядування з питань здійснення ними повноважень органів виконавчої влади підконтрольні відповідним органам виконавчої влади». Тепер ОМС ВІДПОВІДАЛЬН ТІЛЬКИ ПЕРЕД ЗАКОНОМ (ст. 144 – «Рішення органів місцевого самоврядуванням з мотивів Їх невідповідності Конституції і законам України в порядку і строки, визначені законом зупиняються головами відповідних державних представництв з одночасним зверненням до суду»)

    9. Новою є СТВОРЕННЯ МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ, замість місцевих державних адміністрацій. У статті 118 (розділ VI) зазначено: «Виконавчу владу в областях і районах, місті Києві та у Севастополі здійснюють голови державних представництв» (фактично префектів).

    У цій статті також пропонується наділити Президента України повноваженнями ПРИЗНАЧАТИ ТА ЗВІЛЬНЯТИ ГОЛІВ ДЕРЖАВ НИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ. Оскільки основною Їх функцією є нагляд за дотриманням закону в регіонах, логічним є Їхня підзвітність Президентові як гаранту Конституції. Натомість для забезпечення балансу влад передбачена відповідальність та підконтрольність голів державних представництв Кабінету Міністрів України. У той же час дане питання є теж дискусійним, і остаточне рішення залежить від того, як визначаться законодавці щодо розподілу функцій в трикутнику Верховна Рада – Кабінет Міністрів – Президент. Допустимим є наділення правом призначення і звільнення голів як Кабінету Міністрів, так і Президента.

    10. У статті 119 (розділ VI) визначені ПОВНОВАЖЕННЯ ГОЛІВ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ ДЕРЖАВНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ

    Всього передбачено чотири сфери повноважень, серед яких – нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України, координація роботи територіальних і центральних органів виконавчої влади та координація роботи усіх органів влади на місцях в умовах надзвичайного та воєнного стану.

    Передбачено (знову ж таки з метою забезпечення балансу влад), що «рішення голів державних представництв, що суперечать Конституції та законам України, можуть бути відповідно до закону скасовані Кабінетом Міністрів України».

    11. Відповідно деякі зміни також пропонуються до розділів IV (Верховна Рада) і V (Президент України). Принциповим є ВИЛУЧЕННЯ З ПОВНОВАЖЕНЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ (стаття 85, розділ IV) ТИХ, ЯКІ НЕ Є ПОЛІТИЧНИМИ і мають бути віднесені до повноважень відповідних органів виконавчої влади:

    • «призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування». Натомість зафіксовано, що призначення місцевих виборів має відбуватись автоматично при виникненні правових підстав – питання не носить політичного характеру (стаття 141 розділ XI)

    • «утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів» – це теж не політичне питання і за своєю природою воно має бути віднесене до повноважень Кабінету Міністрів (стаття 116, п. 2.1.)

    Прийняття відповідних змін до Конституції забезпечить правову основу для схвалення низки законодавчих актів, необхідних для реалізації реформи місцевого самоврядування. Серед законопроектів, які вже готуються нова редакція закону про місцеве самоврядування, закон про місцеві державні представництва, зміни до бюджетного кодексу, зміни до низки законодавчих актів, які визначають розподіл повноважень між виконавчими органами влади і органами місцевого самоврядування, а також Їх розподіл між органами місцевого самоврядування різного рівня.

     

    ДОБРОВІЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН – ОДИН ІЗ ГОЛОВНИХ ПРИНЦИПІВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИДОБРОВІЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН – ОДИН ІЗ ГОЛОВНИХ ПРИНЦИПІВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ

    Місцеві громади зможуть самостійно формувати власні бюджети

    Володимир Гунчик: «Створення ЦНАПів – це один із кроків передачі повноважень центральних органів влади в регіони»

    Володимир Гунчик: у разі об’єднання громад, їхні ресурси помітно зростуть

    Президент підписав Закон  України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»

    Громадське опитування щодо децентралізації влади

    Розпорядження голови райдержадміністрації від 13.06.2014 №148 "Про організацію проведення в районі обговорення змін до Конституції України щодо децентралізації державної влади"

    Роз’яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    Місцеві громади повинні мати можливість активно розвиватися, вдосконалювати інфраструктуру, заробляти кошти, розпоряджатися ними й ресурсами

    Громадськість Волині активно обговорює Концепцію реформування органів місцевого самоврядування

    Григорій Пустовіт: Головний месидж реформи: децентралізація, збільшення повноважень місцевих громад, надання можливості регіонам самостійно визначати економічну, соціальну політику

    - Презентаційний матеріал "Децентралізація влади. Реформа місцевого самоврядування"

    Презентаційний матеріал "Концепція реформи місцевого самоврядування та проект змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)", формат .pdf, 384 КБ

    - Роз`яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    - Порівняльна таблиця до проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)"

    Презентація "Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні", формат .pdf, 6,7 МБ

    - Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 р. № 333-р "Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні"

    Вівторок, 10 березня 2015 14:45

    Хід обговорення в районі

    Автор
    Розробка: Відділ інформаційно-комп'ютерного
    забезпечення апарату Волинської облдержадміністрації
    Інформаційне наповнення:
    Ратнівська районна державна адміністрація
    Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Ратнівській райдержадміністрації.
    Адреса: 44100, смт Ратне, вул.Центральна, 19, тел. (03366) 21492, факс 21492, 21730, E-mail: info@ratadmin.gov.ua
    © 2012 ratadmin.gov.ua